Nieuwsbrief AO - Mei 2020

Nieuwsbrief AO - Mei 2020

Je leest de nieuwsbrief van Assistance Online - editie mei 2020!

Deze mail in je eigen mailbox ontvangen? Meld je dan nu aan!
Je leest de nieuwsbrief van Assistance Online - editie mei 2020! 

De gevolgen van COVID-19 zijn voor onze klanten elke dag merkbaar. Wij merken het ook in de uitrol bij nieuwe klanten: sommige bergingsbedrijven moeten alle zeilen bijzetten om goed met deze crisis om te gaan en stellen de overstap uit, andere ervaren juist meer rust en zien hun kans schoon om in deze periode de overstap naar Assistance Online versneld te maken. 

Verder in deze nieuwsbrief:
  • Op welke dag van de week vragen onze klanten het meeste support aan?
  • Welke zaken zijn de afgelopen tijd gerealiseerd in Assistance Online?
  • Waar gaan we in de komende maand mee bezig?
  • Berger aan het woord: Rik Vorgers

Supportticketstatistieken

Een mooie voor galgje! Hierbij een tweetal statistieken van onze supportdesk, die benaderd kan worden via ao@rgbplus.nl.

Op welke dag van de week worden de meeste supportmeldingen gedaan?
Dit overzicht is gebaseerd op het afgelopen halfjaar. Op donderdag zijn onze klanten het meest actief met betrekking tot het indienen van verzoeken, en op vrijdag worden juist significant minder meldingen gedaan. 

Neemt het aantal tickets na verloop van tijd toe of af?
Het lijkt erop dat het aantal supportmeldingen in het afgelopen halfjaar ongeveer gelijk is gebleven. Het aantal aangesloten bergers is daarentegen meer dan verdubbeld in de tussentijd. We zijn continu bezig met het verbeteren van onze dienstverlening, zodat er steeds minder vragen nodig zijn. 
Mocht je ons in de tussentijd toch wat willen vragen, benader ons dan gerust via ao@rgbplus.nl!

Doorontwikkeling Assistance Online

Wat hebben we de afgelopen tijd gerealiseerd en waar gaan we mee bezig? Hier lees je de laatste stand van zaken.

Gerealiseerd

  • Een grote technische upgrade naar Orleans 3.0 en .NET Core 3.1 heeft erg veel impact gehad. Inmiddels hebben we deze gelukkig afgerond! We zijn technisch gezien weer up-to-date en op de toekomst voorbereid. Helaas leverde de upgrade wel wat vertraging op bij andere onderwerpen, omdat de ontwikkeling langer duurde dan gepland
  • Overzicht van mislukte factuurverzendingen, te benaderen via Facturen -> Uitgaande facturen. Hier zie je alle facturen waarvan het versturen niet geslaagd is. Dit voorkomt dat je er pas later achterkomt dat een factuur niet is aangekomen en zorgt ervoor dat je je geldstroom onder controle kunt houden
  • Rapportage-tool: vorige maand hebben we hier een mail over gestuurd. Inmiddels wordt dit uitgerold naar de bergers die hierin geïnteresseerd zijn. Mocht je dit willen gaan gebruiken of verdere vragen hebben: laat het gerust weten!
  • Tarieflijsten-inzicht: we maken het mogelijk om al in de tarieflijst te zien hoe de tariefregels zijn ingedeeld en wat voor tarieven eronder hangen. Zo hoef je niet elke regel apart open te klikken om te zien hoe de tarieven zijn ingeregeld
  • Opdrachten accepteren en toewijzen via de app. Inmiddels in gebruik door een aantal beta-testers. Zie voor een impressie de afbeelding hieronder

Work in progress/Op de planning

  • Behandelingen administratief afhandelen: zo hoef je, om een laad- of losactie af te statussen, deze niet meer naar een app te sturen maar kun je dat als planner vanaf je pc ook doen
  • Chartering: we willen verscheidene verbeteringen doen aan het uitcharteren tussen verschillende AO-bergers en tussen AO en TMS-instanties. Denk aan het correct verwerken van annuleringen en weigeringen, en het meesturen van meer informatie als een opdracht is uitgevoerd en wordt afgemeld

Berger aan het woord: Rik Vorgers

We hopen regelmatig wat te laten horen van AO-gebruikers, om een beeld te geven van wat er leeft in de bergingssector.

Rik Vorgers van Vorgers Autoberging BV heeft de primeur.

Bedankt voor je openheid!
Hoe ben je in deze sector terechtgekomen?
Het bedrijf is door mijn vader gestart en samen met mijn zwager verder uitgebouwd tot wat het nu is
Hoe lang werk je al met Assistance Online?
Nu ruim een half jaar, met daarvoor een paar maanden van voorbereiding
Van welke (huidige) functionaliteit van Assistance Online word je het meest happy?
De vereenvoudiging van het hele proces van orderintake tot en met de facturering. De werkzaamheden op kantoor zijn een stuk minder geworden wat de efficiëntie enorm verbetert
Naar welke (toekomstige) functionaliteit van Assistance Online kijk je het meeste uit?
Het aannemen en verwerken van opdrachten in de app, het genereren van managementinformatie, zeker nu we als gevolg van de coronacrisis processen binnen ons bedrijf aan het veranderen zijn en de mogelijkheid om sneller en eenvoudiger creditfacturen te kunnen maken van bepaalde opdrachten
Zie je nog grote veranderingen in de manier waarop je als autobergingsbedrijf je werk doet, in de komende jaren? Zo ja, welke?
Ik verwacht dat bergingsbedrijven nog meer samen zullen werken, meer gegevensuitwisseling tussen collegabedrijven. Daarnaast verwacht ik dat bergingsbedrijven meer de 24/7 taken van dealerbedrijven over zullen nemen, dus meer een verlengstuk van de dealer zullen worden en dat er meer vraag zal zijn naar integratie van de verschillende automatiseringssystemen van zowel de berger als dealer

Tot de volgende maandupdate!

Bij vragen of opmerkingen: neem gerust contact op via ao@rgbplus.nl.
Terug